Посадова інструкція директора
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ДИРЕКТОРА ІНКЛЮЗИВНО – РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
- Загальні положення
1.1. Дана посадова інструкція розроблена на основі тарифної кваліфікаційної характеристики керівника освітнього закладу.
1.2. Директор Центру призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі шляхом укладання з ним контракту.
Директора Центру може бути звільнено достроково на передбачених контрактом підставах відповідно до чинного законодавства.
1.3. Директор Центру повинен мати вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») або «Психологія» («Практична психологія») та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
1.4. Директор Центру підпорядковується безпосередньо засновнику
1.5. Директор Центру повинен знати Конституцію України, Конвенцію про права осіб з інвалідністю, Закони України, акти Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо освітньої галузі осіб з особливими освітніми потребами; накази та розпорядження Міністерства освіти і науки України; Декларацію прав і свобод людини; Конвенцію про права дитини; інші законодавчі та нормативно-правові акти з питань освіти осіб з особливими освітніми потребами; державну мову (регіональні мови або мови меншин); спеціальну педагогіку, психологію, вікову фізіологію, досягнення сучасної психолого-педагогічної науки і практики; основи соціології, економіки, фінансово-господарської діяльності освітніх закладів; законодавства про працю; форми роботи з громадськими організаціями; правила і норми охорони і безпеки праці, правила виробничої санітарії та пожежної безпеки. Основні методи пошуку, збору, збереження, обробки, розповсюдження інформації.
1.6. На час відсутності директора центру (відрядження, відпустка, хвороба та ін.) його обов’язки може виконувати фахівець ІРЦ. Тимчасове виконання обов’язків в таких випадках здійснюються на основі наказу в межах вимог законодавства про працю.
- ФУНКЦІЇ
До основних напрямів діяльності директора Центру відносяться:
2.1. Забезпечення реалізації державної освітньої політики для осіб з особливими освітніми потребами.
2.2. Підбір і розстановка педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу.
2.3. Забезпечення адміністративно-господарської (виробничої) роботи Центру.
2.4. Спрямування роботи з батьками і громадськістю на забезпечення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами.
2.5 Організація роботи з охорони праці у центрі.
2.6. Створення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки у Центрі.
- ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ
Директор центру виконує наступні посадові обов’язки:
3.1. Здійснює згідно з чинним законодавством загальне керівництво інклюзивно–ресурсним центром.
3.2. Представляє заклад в державних органах та інших підприємствах, установах і організаціях; розпоряджається майном, коштами Центру в установленому порядку; відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу.
3.3. Планує та організовує роботу центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;
3.4. Призначає на посади фахівців центру та звільняє їх з посад відповідно до законодавства, затверджує їх посадові інструкції;
3.5. Створює належні умови для продуктивної праці фахівців центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги особам з особливими освітніми потребами;
3.6. Розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном центру та його коштами, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів центру;
3.7. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності центру;
3.8. Здійснює загальне керівництво всіма напрямами діяльності центру у відповідності з його Статутом і законодавством України.
3.9. Забезпечує створення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в центрі, захист даних від випадкової втрати або знищення, незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних;
3.10. Забезпечує створення реєстру навчальних закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого– педагогічну допомогу особам з особливими освітніми потребами, у тому числі фахівців закладів дошкільної освіти (ясел – садків ) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально– реабілітаційних центрів, громадських об’єднань, за згодою фахівців, які надають психолого–педагогічну допомогу особам з особливими освітніми потребами.
3.11. Встановлює зв’язок та обмін інформацією з освітніми закладами, аналогічними центрами та їх структурними підрозділами з проблем впровадження та реалізації інклюзивної освіти.
3.12. Аналізує та розповсюджує досвід керівників та педагогів по впровадженню та реалізації інклюзивної освіти.
3.13. Планує та організовує роботу по тьюторській підтримці закладів освіти та педагогів з інклюзивної освіти.
3.14. Розробляє необхідні методичні рекомендації з питань інклюзивної освіти.
3.15. Приймає участь в підвищенні кваліфікації керівників, працівників освітніх закладів, проводить роз’яснювальну роботу з батьківською громадськістю з питань впровадження та реалізації інклюзивної освіти.
3.16. Підтримує необхідний для керівника рівень кваліфікації.
3.17. Роз’яснює працівникам їх права та обов’язки, інформує про умови праці, права на пільги і компенсації за роботу в шкідливих умовах відповідно до чинного законодавства і колективного договору; ознайомлює працівників з правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором; визначає працівнику робоче місце, забезпечує його необхідними для роботи засобами, проводить інструктаж працівника з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки.
3.18. Планує, координує і контролює роботу педагогічних та інших працівників Центру.
3.19. Заохочує і стимулює творчу ініціативу працівників, підтримує сприятливий морально-психологічний клімат в колективі.
3.20. Визначає спільно з профспілковим органом порядок і розміри преміювання працівників Центру.
3.21. Забезпечує виконання колективного договору, створює необхідні умови для нормальної роботи громадського самоврядування, профспілкової організації.
3.22. Забезпечує своєчасний розгляд заяв, скарг, дотримання прав та гарантій дітей з особливими освітніми потребами і працівників центру.
3.23. Забезпечує облік, збереження та поповнення методичної та матеріальної бази відповідно до нормативних вимог, підготовку та подання встановленої звітності; відповідає за дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарно-гігієнічного режиму, охорони праці та протипожежної безпеки.
3.24. Створює належні виробничі умови, забезпечує проведення атестації робочих місць, створює умови для проходження працівниками обов’язкових медичних оглядів.
3.25. Здійснює зв’язок з громадськістю, координує роботу з батьками (особами, які їх замінюють).
3.26. Використовує в роботі комп’ютерну техніку і програмне забезпечення для створення, зберігання й обробки інформації.
3.27. Забезпечує безпечну експлуатацію інженерно-технічних комунікацій, обладнання і вживає заходів з приведення їх у відповідність з діючими стандартами, правилами і нормами з охорони праці; своєчасно організовує огляди і ремонт приміщень центру.
3.28. Затверджує посадові обов’язки із забезпечення безпеки життєдіяльності для педагогічного колективу.
3.29. Призначає відповідальних осіб за дотриманням вимог з охорони праці в кабінетах спеціалістів, а також у підсобних приміщеннях.
3.30.Виносить на обговорення педагогічного колективу пропозиції щодо організації роботи з охорони праці.
- 31.Звітується на зборах трудового колективу про виконання колективного договору, стан охорони праці, виконання заходів з оздоровлення працівників, покращення умов освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами, а також щодо прийнятих заходів з усунення виявлених недоліків.
- Проводить профілактичну роботу із попередження травматизму працівників і дітей, які відвідують ІРЦ.
- Оформляє прийом нових працівників тільки при наявності позитивного висновку медичного закладу.
- Забезпечує виконання директивних і нормативних документів з охорони праці, постанов органів управління освіти, державного нагляду і технічної інспекції.
- Заключає і організовує спільно з профспілковим комітетом виконання щорічної угоди з охорони праці; підводить підсумки виконання угод з охорони праці один раз на півріччя.
- Затверджує за узгодженням з профспілковим комітетом інструкції для працівників з охорони праці; у встановленому порядку організовує перегляд діючих інструкцій.
- Проводить вступний інструктаж з охорони праці з прийнятими на роботу особами, інструктаж на робочому місці з працівниками освітнього закладу; оформляє проведення інструктажів у відповідному журналі.
- Планує у встановленому порядку періодичне навчання працівників Центру з питань забезпечення безпеки життєдіяльності на короткотермінових курсах і семінарах, що організовуються органами управління освіти і охороною праці.
- Проходить періодичне медичне обстеження.
- Дотримується етичних норм поведінки в центрі, побуті, громадських місцях, які відповідають соціальному статусу керівника.
- Своєчасно ставить до відома начальника управління освіти і науки Бердичівської міської ради про випадки порушення в закладі, про нещасні випадки, що сталися з дітьми і працівниками закладу, про заплановані заходи міського, обласного, всеукраїнського, міжнародного значення, які проводяться у центрі.
- Готує звітну інформацію про результати діяльності центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності Центру, а також аналітичну інформацію для відповідного центру.
- У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформує службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції.
- Вносить пропозиції засновнику, відповідному структурному підрозділу з питань діяльності центру, ресурсному центру щодо удосконалення діяльності центру, розвитку послуг для осіб з особливими освітніми потребами.
- Залучає у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально - реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки.
- ПРАВА
Директор Центру має право в межах своєї компетентності:
4.1. Видавати накази і давати розпорядження працівникам центру.
4.2. Заохочувати і притягати до дисциплінарної та іншої відповідальності працівників центру.
4.3. Заключати договори, в тому числі трудові.
4.4. Бути присутнім на будь-яких заняттях, що проводяться з вихованцями центру.
4.5. Вносити в необхідних випадках тимчасові зміни в розклад занять, консультацій, відміняти заняття.
4.6. Делегувати свої повноваження, видавати доручення.
4.7. Представляти інтереси ІРЦ в освітніх закладах міста.
4.8. Отримувати від керівників установ, організацій, освітньо–виховних закладів інформацію, необхідну для здійснення своєї діяльності.
4.9. Подавати на розгляд керівництва пропозиції щодо покращення діяльності ІРЦ.
4.10. Інші права, визначені діючим трудовим законодавством.
- ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
5.1. Директор центру несе відповідальність за рівень кваліфікації працівників центру, об’єктивне проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого–педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини, дотримання прав і свобод осіб з особливими освітніми потребами і працівників центру у встановленому законодавством України порядку.
5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку Центру, інших локальних нормативних документів, законних розпоряджень органів управління освіти, посадових обов’язків, встановлених даною Інструкцією, в тому числі за невикористання наданих прав, директор центру несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством. За грубе порушення трудових обов’язків в якості дисциплінарного покарання може бути використане звільнення.
5.3. 3а використання, в тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаних з фізичним чи (або) психічним насиллям над особистістю особи з особливими освітніми потребами, а також скоєння іншого аморального вчинку директор може бути звільнений з посади у відповідності з діючим трудовим законодавством.
5.4. За порушення правил пожежної безпеки, охорони праці, санітарно-гігієнічних правил директор Центру притягається до адміністративної відповідальності в порядку і у випадках, передбачених адміністративним законодавством.
5.5. За причинені центру чи учасникам освітнього процесу збитки у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків директор центру несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, встановлених трудовим і (чи) цивільним законодавством.
- ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (зв’язки за посадою) Директор центру:
- Взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, службою у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги особам з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.
- Директор центру самостійно планує свою роботу на рік.
- Директор центру надає у встановлені терміни та у визначеній формі звітність засновнику і іншим уповноваженим державним і місцевим органам.
- Директор центру одержує від засновника, державних і місцевих органів інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
- Директор центру систематично обмінюється інформацією з працівниками центру.